In Novosti

Ljetno godišnje doba utječe na mnoge od nas u pozitivnom smislu, ali isto tako utječe na naše navike u pogledu prehrane.
Sigurno ste i sami primijetili da s početkom lijepog vremena većina nas učestalije unosi hranu i piće. U to prije svega spadaju: sladoledi, gazirani napitci, grickalice, brza hrana, obroci koji se pripremaju i unose u prirodi (sendvič, roštilj), slatkiši, kao i sokovi od svježe cijeđenog voća.
Ono što vašim zubima najmanje odgovara je neprekidno uzimanje zaslađene hrane i pića.

Zašto je to tako?
To je zato što je PH usne šupljine alkaličan. Prilikom unosa hrane i pića, PH usne šupljine se smanjuje i postaje kiseo. Ova kisela sredina omogućuje bakterijama njihovo razmnožavanje. Isto tako ta kiselina napada caklinu zuba i čini je manje otpornom.
Upravo je ovo razlog zašto ne treba prati zube odmah poslije obroka, već je potrebno proći minimum pola sata.

Savjeti za očuvanje zdravlja zuba u ljetnom razdoblju su:
1 – Smanjiti unos gaziranih sokova i drugih zaslađenih tekućina
2 – Zube redovito prati ujutro i navečer uz svakodnevnu upotrebu konca za zube
3 – Uzimati dovoljno voća i povrća
4 – Nakon obroka koristiti žvakaću gumu s dodatkom sorbitola
Svaka pretjerana konzumacija bilo kojeg prehrambenog proizvoda može izazvati trajne promjene na površini zuba i gingivi. Zato preporučam da ukoliko često unosite sokove i slatkiše koristite otopine s niskom koncentracijom fluorida i to 2-3 puta u toku dana.

Recent Posts